Ett år

Ett år, en dag, ett ljusår. En evighet av längtan och en evighet i avstånd. Finner Dina sandaler, blå, ekologiska - det sista paret Du behövde och det sista Du valde själv. Jag stoppar ner min hand i Din sko. Jag kan fylla den med min knutna näve. Din hud är nu så nära den kan komma - Din fotsula, svettiga sommarfötter. Ditt ord: sommarfötter - barfota i sommarvärmen. Min hand är nu fylld av Dig, så nära som Du kan komma. Ett flyktigt möte, ett av de få, små möten jag kan göra eftersom Du inte finns. Min hud mot Din. En evighet av längtan och av avstånd. En evighet av närvaro i Din sandal.

//Mamma

7 kommentarer:

  1. Ett år av saknad.. Många kramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Tände "Johns ljus" i går kväll & tänkte på er alla.
    Tänkte på att tiden kan gå så fort, redan 1 år sedan och ändå så långsamt...
    Läser det du skriver, läser det om och om igen.
    Det gör ont i mig!!

    Stora varma kramar till dig, Micke & Ellen.
    /Anna A.

    SvaraRadera
  3. 1 år en evighet. 2 månader för oss är också en evighet. När ens barn dör blir all tid från det man skiljs åt en evighet.
    Jag kramar gärna Lovas klänningar, hennes kudde och luktar t.om i hennes skor. Allt för att förnimma henne ytterligare.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Pernilla Nordström4 augusti 2010 kl. 15:10

    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Tänker på er!
    Ni besitter en styrka som är helt otrolig.
    Kämpa på.
    Kramar till er och massor av slängpussar till John i sin himmel.
    /Maria A

    SvaraRadera
  6. Våra tankar går till er / många kramar Therese, Martin, Agnes och Julian

    SvaraRadera