Den 5 juli 2009.

I onsdags gjordes en akut CT för att säkerställa varför John haft ökat tryck i skallen.
Han har kräkts en del och hans balans var påverkad. Orsakerna kunde vara flera.
Bland annat bieffekter av strålbehandlingen men även andra, mindre farliga orsaker
som kunde avvärjas med rätt medicinering. Nu visade det sig att John under
strålningstiden drabbats av en helt ny tumör i främre delen avhjärnan.
Behandlingsmöjligheter oklara. Vi vistas fortfarande hemma. John är fortfarande
ganska pigg. Men livet nu är oändligt svårt. Oändligt.

//Malin

10 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har i dag läst er blogg om Johns tillstånd, vilket gjorde mig mycket ledsen. Jag kan förstå er oro just nu. Jag kan inte annat än tänka på och be för er att allt ändå löser sig på ett eller annat sätt, och att John blir frisk. Jag hoppas innerligt att ni orkar och inte ger upp.

    Hälsningar från en som tänker på er

    SvaraRadera
  2. Malin, Mike och alla Era nära! Läser nu i natten med bestörtning om den nya jäkla tumören.... Blir förstås ledsen och vem är jag att uttrycka några futtiga rader om det här! Skitsjukdom! Nu vill jag lika mycket som tidigare ge Er allt, allt, allt mitt stöd, energi, värme, kärlek, medkänsla och hopp om att Ni ska orka vandra den inslagna vägen och INTE GE UPP! Vad kan jag, vi, göra? Minsta tanke eller allra största önskningen... säg till, berätta hur vi kan bidra, lindra, stötta!
    Varma energirika stora KRAMAR och en hel skottkärra med kamplust och ork.... det sänder vi Er!
    /Annica o Håkan

    SvaraRadera
  3. Hej. Vilket oerhört tungt besked.
    Vad jag än skriver här känns otillräckligt och även overkligt. Jag har försökt greppa vad ni går igenom, men har insett att jag nog inte kan det fullt ut! Detta är er verklighet och vardag. Jag vill hjälpa er kämpa, stötta er. Jag tänker på er! Fortsätter att hoppas och tro! Kram från Maria.

    SvaraRadera
  4. Varmaste VARMASTE kramarna till er. Ni klarar det här, ni klarar ALLT!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Kära vänner så tungt. Jag har kollat bloggen då och då för uppdateringar och hoppats hoppats att ni haft fullt upp med att njuta av Johns väg mot sitt tillfrisknande. Beskedet om den nya tumören är allt annat än välkommet. Lille gubben..och stackars, stackars er också.

    Jag fortsätter följa er här. Om det är något vi kan göra för er så vet ni hur ni får tag i oss.

    kramar om er och tänker på er.

    Helene, medmamma i medulloblastomvärlden.

    SvaraRadera
  6. Jag lider med er och tänker på er. Vilket oerhört tungt besked. Fy faan vad livet är orättvist! Sänder er all kraft och styrka och hoppas att ni orkar kämpa och hoppas.
    Många kramar Tina

    SvaraRadera
  7. Jag vet att det svårt men ändå, försök njuta av honom NU. Han finns hos er idag och just nu är det det viktigaste. Fast jag vet ju vad ni går igenom...

    Jag tänker på er och håller tummarna att vi inte ses på några av dem möten vi nu går på...

    Kram
    Charlotte (fortfarande Gustavs mamma trots allt)

    SvaraRadera
  8. Mina varmaste kramar och all min styrka vill jag ge er.
    Helena

    SvaraRadera
  9. Vi är nog många anonyma och icke anonyma läsare som tänker på er och önskar er kärlek, värme och styrka. Bevara alla de ljusa stunderna så att livet får fortsätta att vara vackert trots allt det onda, och trots smärtan.

    Det finns förstås en massa råd och hjälp att få men det är ju inte alltid man orkar ta emot.
    Ta hand om er!

    (efter egen erfarenhet så vet jag att många vill hjälpa men inte vet hur. Om ni nu eller i framtiden behöver stöd så fråga de omkring er. Även de som inte visar det vill och kan säkert stötta er på många olika sätt. Även om tre år eller mer...)

    SvaraRadera
  10. Hej på er Malin, Micke, John o Ellen!!
    Måste bara först få säga att ni är en sån härlig familj, har varit så trevligt att få lära känna er även om det har varit under mindre roliga omständigheter. När jag fick höra beskedet gjorde det så ont i mig...det får inte vara sant... Ville bara tala om att jag tänker på er jätte mycket.
    Kramar till er Alla.
    /Frida (med grodpennan..)

    SvaraRadera