Din födelsedag -den 5 januari 2011 -som skulle blivit din femte.

Vi tände massa ljus i snön på kyrkogården, Ellen, Mikael och jag. Vi tände ett femårsljus vid din sten. Vi pratade till dig. Vi funderade på sånger vi kunde sjunga och Ellen valde: "Ja, må han leva". Det var svårt att sjunga, men samtidigt alldeles precis som det skulle vara - vi tre sjunger för dig på din födelsedag. Du skulle varit här och ropat till Ellen att hon sjöng för högt. Och när hon ropade bajs-John till dig, skulle du skrattat och sagt att det var: "typiskt Cellen-Ellen". Mikael och jag skulle bara tyckt att det var trotsigt och inte delvis avigt, som nu. Nu är det avigt att sjunga "ja, må han leva" - när du inte lever och knepigt att ropa bajs-John vid din grav. Men vi lever och livet ser ut så. Utan dig. Vi gör det vi måste, Ellen är precis som hon ska vara och Mikael och jag kämpar med att upprätthålla - allt.

Du är så saknad och gränslösheten i den saknaden skrämmer mig delvis.
Vi älskar dig!
Grattis min pojke!
//Mamma

4 kommentarer:

  1. Har läst hela bloggen och jag är så otroligt ledssen att ni förlorade er vackra fina pojke. Vilken liten kämpe. Jag kan inte föreställa mig vad ni gått igenom.

    Ellen kan säkert prata med John, barn och djur är ju på en helt annan dimentionell nivå.

    Vila i frid lille John nu leker du nog med alla andra änglabarn. kramar therese

    SvaraRadera
  2. Kämpa på Malin.
    Finns här om det skulle behövas.
    Jättekramar från Maria A

    SvaraRadera
  3. Åh fina Ellen, med en barns förståndiga oförstånd - jag tänker på er och John och hoppas ni kan kämpa vidare genom denna situation (som jag knappt inte ens kan föreställa mig) / många kramar från Therese (Agnes och Julians mamma)

    SvaraRadera
  4. Hej Malin och Mike,
    Jag är redaktör för Barncancerfondens tidning Barn&Cancer och skulle gärna vilja komma i kontakt med er. Mejla mig gärna på anna-lena.hernvall@otw.se.
    Hälsningar,
    Anna-Lena

    SvaraRadera